2008. augusztus 25., hétfő

Tünődés

Visszaperegnek fejemben
a filmkockák, és
látom ott Jeruzsálemben
Jézust, ki hozza keresztjét.

Látszik rajta törődöttség, fájdalom,
a sok kín, mit ad a sokadalom.
Köpdösés, arculcsapás, korbácsnyomok,
és sok vércsepp, mi a szent Arcon alácsorog.

Még visszább peregnek a filmkockák,
s újra látom a jeruzsálemi utcát.
Itt is Jézus körül van a tömeg:
szíve repes, lelke örvend,...

...hiszen Jézus bevonult a városba,
- erre vártak oly régóta -.
Megérkezett a Megváltó,
Dicsőséges Szabadító.

És most gondolkodom, s hogy fáj,
hogy az ünnepelt viszi a keresztfát.
S mit látok? Leejtette,... s Ő is ... összeroskadt.
Nem bírta ... A nagy keresztet eddig hurcolta.

A nagy görcsös kereszt lent a földön,
Mellette Jézus, õ már felkelt lentről,
S újra emelné a keresztet, ... de nem bírja.
Czirénei Simont egy katona hívja:
"Gyere, vidd a keresztet! Nem bírja az Isten Fia!"

Most már Simon viszi, Jézus mellette megy
magától, nem kell, hogy erőltessék.
Tudja, hogy terve csak így lesz egész.
Elszorul a szívem, szemembe könny gyûl,
És mégis egész lényem örül,
Mert Jézus ezt értem is tette,
Hogy életem ezzel megmentse.

De végig kell néznem a filmet,
S tovább látom az útrészletet,
a keresztet, a tömeget, és tovább,
már látom, ... igen, látom ... a Golgotát.

Ide megy Megváltóm. Behunyom a szemem,
hiszen közelednek a durva nagy szegek.
De hiába. Hallom már az ütést,
és látom is a megváltás művét.

Látom, hogy beszél még, Máriához szól,
s a szeretetthez, tanítvány Jánoshoz.
Aztán hallom a szót: "Elvégeztetett!"
és itt a film is gyorsabban pereg...

...már egy kertben vagyok és sírokat látok,
és máris egyik sírhoz rohanok,
hiszen egy angyal nagy követ hengerít,
és a sírból Jézus lép ki ím.

Odamegyek hozzá, letérdelek elé:
"Ó Uram láttam, mily sokat szenvedtél!"
Ekkor látom, hogy a kép csak filmkép,
Én mégis érzem áldott jelenlétét,

Mégis itt van Jézus, és tudom, hogy hallgat,
Figyeli, hogy mit kér Tőle ajkam.
Én halkan susogom: "Itt van az életem!
Fogadd el ezt tőlem, én édes Mesterem!"
1979. húsvét

1 megjegyzés:

MEKO írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.