2008. augusztus 25., hétfő

Sárospatak és környéke

Itt vagyunk e gyönyörű városban.

Sárospatakon.

Elkezdek blogot írni. Nem a nagy nyilvánosságnak, csak magamnak, s ismerőseimnek.
Alkalomszerűen.

Augusztus 20-án érkeztünk, hogy egy kicsit gyönyörködjünk a Zempléni-hegység csodálatos tájaiban.

A környék tele van történelmi emlékkel. Milyen különös látni a pataki várban a régi építők keze munkáját, érezni a régmúlt harcok ágyújának lőporfüstjét, és közben messzire ellátni - a teremtett világ csodáira.

A Bodrog végigsimítja a város oldalát, s eközben otthont nyújt millió, és milliárd szúnyog számára. Gyönyörű, de szinte elviselhetetlen a vízpart közelében lenni.

Károlyfalva is útbaesett, amikor szerettük volna megnézni a Megyer-hegyen látható tengerszemet, de az útviszonyok, és a szúnyoginvázió megakadályozott benne.

Eljutottunk Hollóházára, ahol megnéztük a porcelángyárat, a múzeumot, a különleges templomra is ránéztünk, és a település végén egy pihenőnél gyönyörködtünk a táj szépségében.

Füzér következett. A vár, és fentről a kilátás álomszép volt. Milyen különös elszántság kellett a régieknek, no meg némi kényszer, hogy ezeket a távolbanéző várakat megépítsék.

Sátoraljaújhelyre is eljutottunk néhányszor. Átutazóban, uticélként megfordultunk a gondozott, szép megjelenésű városban.

Mikóházán egy kiadós ebédet fogyasztottunk el.

Göncön a Károli Gáspár utcában a templom és múzeum tárult elénk.

Vizsolyban az ősi Biblia hirdette, hogy a régmúlt időkben, 1590-ben is fontos volt Isten Igéje.

Boldogkőváralja azt üzente, hogy érdemes keresni, várni a boldogságot - akár egy kővár alatt is. Megtalálható.

Erdőbénye felé vissza Sárospatakra ámulat volt az osztályrészünk. Nagyon, nagyon szép.

Hála érte Istennek, hogy alkotásai olyan nagyszerűek.

Bárcsak mi emberek is ilyenek lehetnénk!

Unknown írta...

Látom, nem "tegnapi" post,-hanem a legelső. Áldott élmény lehetett,-köszönöm,hogy Publikáltad a fotókat is! Istenünk áldását kívánom Blogodra, Életedre,Szeretteidre,és Szolgálatodra!